WYCZYNOWA OPONA Z BIEŻNIKIEM NA MOKRE WARUNKI
Wyścigi górskie są jedną z bardziej spektakularnych serii wyścigowych na świecie. Udział bierze szeroka rozpiętość bardzo mocnych samochodów na normalnych, aczkolwiek skrajnie wymagających górskich odcinkach. Opony do wyścigów górskich muszą charakteryzować się natychmiastową przyczepnością zaraz po starcie oraz błyskawicznym budowaniem temperatury pracy na krótkim odcinku, typowym dla charakterystyki tej dyscypliny. Opony muszą być maksymalnie efektywne na zmiennej nawierzchni od świeżego asfaltu po brudny, stary, popękany i wyboisty asafalt.
Specjalnie zaprojektowany zespół kanałów wzdłużnych i poprzecznych umożliwia doskonałe odprowadzanie wody z bieżnika i redukuje występowanie aquaplaningu.
Specyficzne ułożone rowki odprowadzają wodę z centralnej części opony zarówno na boki opony jak i do przodu zwiększając efektywność powierzchni styku z nawierzchnią. Dzięki zmienionej konstrukcji boków opony i zmianie profilu, opona RAIN ma większą powierzchnię styku w kierunku na wprost niż opona typu Slick co drastycznie redukuje zjawisko aquaplaningu.
CIŚNIENIE
Temperatury mierzone na bieżniku są znakomitym wskaźnikiem dotyczącym wyboru właściwej mieszanki opon oraz dokonanych zmian w pojeździe, poprawiających przyczepność.
Zalecamy dokonanie pomiaru w trzech miejscach bieżnika. Na zewnątrz, w środku i skrajnie wewnętrznej stronie bieżnika. Różnice temperatur pomiędzy wewnętrzną i zewnętrzną stroną bieżnika nie powinny przekraczać 20st.C, natomiast różnice pomiędzy przednią i tylną osią nie powinny być większe nic 25st.C.
Jeżeli temperatury wykraczają poza rekomendowany zakres, zalecamy użycie innego typu mieszanki lub zmiany w geometrii samochodu.
Ciśnienie w trakcie pracy będzie uzależnione od konstrukcji pojazdu, poziomu obciążenia oraz warunków zewnętrznych. Przykładowo w miarę wzrostu masy pojazdu, prędkości oraz przyśpieszeń, zaleca się podniesienie ciśnienia w oponach. W oponach wstępnie nagrzanych można zastosować niższe ciśnienie początkowe.