Zwycięstwo Itala w rajdzie Peking-Paryż przypieczętowuje obecność Pirelli w świecie wyścigów i nadaje początek kolejnych 110 lat sukcesów Pirelli w motosporcie.
Zwycięstwo Itala w rajdzie Peking-Paryż przypieczętowuje obecność Pirelli w świecie wyścigów i nadaje początek kolejnych 110 lat sukcesów Pirelli w motosporcie.
Pirelli zapewnia sobie rozgłos w wyścigach osiągając zwycięstwo w każdym wyścigu po kolei.
Grand Prix Francji, Jacques Boillot kończy na pierwszym miejscu w Peugeocie na oponach Pirelli.
Pierwsze Grand Prix Włoch odbyło się w 1922 roku. Konstrukcja opon Superflex Cord Pirelli określana jest mianem „Zwycięskich opon”.
Tazio Nuvolari dominuje dekadę po przesiadce z motocykli Bianchi do Alfy Romeo P2. Popularny kierowca z Mantui udowadnia swoją bezkonkurencyjność na oponach Pirelli.
Rok 1950 był rokiem, w którym narodziła się Formuła 1 w formacie jaki znamy do dziś.
Pierwsze cztery Mistrzostwa Świata zostały zdobyte na oponach Pirelli: począwszy od Giuseppe Fiarina w1950r. jadący w Alfie Romeo na opona Stella Bianca. W 1951 legendarny Juan Manuel Fangio odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w Alfie Romeo na oponach Cinturato, które z kolei były również zwycięskim wyborem dla Alberto Ascari w Ferrari w latach 1952 i 1953.
Legendarny kierowca Manuel Fangio określa oponę Cinturato jaką tę, która zrewolucjonizuje rynek.
W latach ’70 Pirelli rozpoczęło swoje podboje rajdowe, które przyniosły w tym czasie ponad 200 zwycięstw na najwyższym poziomie.
Po 25 latach, Pirelli powraca do Formuły 1 gdzie Nelson Piquet odnosi przełomowe zwycięstwo w Grand Prix Francji.
Rozpoznawalny znak P Zero na boku opony pojawia się pierwszy raz w ostatnim dla Pirelli sezonie w F1.
Te lata były dla Pirelli szczególne pod względem zdobywania doświadczenia w rajdach oraz mistrzostwach samochodów produkcyjnych.
Pirelli powróciło na tory F1 w 2011 roku i ponownie pokazuje swoją unikalność w wyścigach, prezentując swoją sztandarową oponę Ultrasoft. Nowa linia opon #Fit4F1 nawiązuje przy tym do najlepszych tradycji wyścigowych w nowoczesnym stylu.
Rok 2017 przyniósł dla Pirelli przełomowe zwycięstwo w Polskim czempionacie w wykonaniu załogi Filip Nivette/Kamil Heller jadących Skodą fabią R5. W 2018 roku Pirelli jeszcze mocniej zaakcentowało swoją dominację zdobywając top 5 klasyfikacji generalnej RSMP. Zwycięzcami zostali Grzegorz Grzyb/Jakub Wróbel w Skodzie Fabii R5.