OPONA WYŚCIGOWA NA SUCHE I WILGOTNE WARUNKI
Wyścigi górskie są jedną z bardziej spektakularnych serii wyścigowych na świecie. Udział bierze szeroka rozpiętość bardzo mocnych samochodów na normalnych, aczkolwiek skrajnie wymagających górskich odcinkach. Opony do wyścigów górskich muszą charakteryzować się natychmiastową przyczepnością zaraz po starcie oraz błyskawicznym budowaniem temperatury pracy na krótkim odcinku, typowym dla charakterystyki tej dyscypliny. Opony muszą być maksymalnie efektywne na zmiennej nawierzchni od świeżego asfaltu po brudny, stary, popękany i wyboisty asafalt.
Opona typu Slick na suche warunki. W zależności od typu pojazdu i warunków, dostępna w 3 mieszankach: soft, supersoft i ultrasoft.
CIŚNIENIE I TEMPERATURA
Temperatury mierzone na bieżniku są znakomitym wskaźnikiem dotyczącym wyboru właściwej mieszanki opon oraz dokonanych zmian w pojeździe, poprawiających przyczepność.
Zalecamy dokonanie pomiaru w trzech miejscach bieżnika. Na zewnątrz, w środku i skrajnie wewnętrznej stronie bieżnika. Różnice temperatur pomiędzy wewnętrzną i zewnętrzną stroną bieżnika nie powinny przekraczać 20st.C, natomiast różnice pomiędzy przednią i tylną osią nie powinny być większe nic 25st.C.
Jeżeli temperatury wykraczają poza rekomendowany zakres, zalecamy użycie innego typu mieszanki lub zmiany w geometrii samochodu.
Ciśnienie w trakcie pracy będzie uzależnione od konstrukcji pojazdu, poziomu obciążenia oraz warunków zewnętrznych. Przykładowo w miarę wzrostu masy pojazdu, prędkości oraz przyśpieszeń, zaleca się podniesienie ciśnienia w oponach. W oponach wstępnie nagrzanych można zastosować niższe ciśnienie początkowe.